Back in Svealand

  DATUM: 2014-01-03 | TID: 18.59 | KATEGORI: Allmänt
Helluuuu! Long time no see, hela 2 veckor sen! Känns lite jobbigt att behöva sammanfatta allt men jag har som sagt varit i Mexico i Playa del Carmen och det har varit underbart! Dagarna innan vi åkte dit så var prognosen att det skulle vara regn nästan varje dag i två veckor, så det var lite depp. När vi väl kom dit så blev det inte så. Visst, det har regnat lite var och varannan dag men inte länge, kanske bara en timme eller så. Annars så har vädret varit på topp! 
Vi åkte med en annan familj som har två barn i vår ålder så det var roligt att slippa vara med lilla familjen hela tiden.
Så vad har vi gjort för skoj? En kort sammanfattning:
- Solat och badat 
- Jag har åkt och kört jetski 
- Varit på nöjesparker/vattenparker
- Sett mycket kulturella saker
- Ätit alldeles för mycket god mat
- Simmat med havssköldpaddor
- Snorklat
- Bott i otroligt fina och lyxiga lägenheter
- Shoppat shoppat shoppat
- Sett ett mexikanskt drömbröllop på stranden
- Tränat liiiiite
- Varit på många fina stränder, bla en av världens vackraste
- Åkt ut till en stor ö med ett av världens bästa snorkling ställen 
- Firat julafton
- Fotat en hel del
- Gått långa prommenader längs stranden
- Blivit lite små in love i en mexikanare ;) 
Och mycket mer! 
 
Det lite tråkigare som har hänt på resan är: 
- Jag fick någon slags vätskebrist/solsting och svimmade och spydde mitt på stan 
- Var sjuk ett par dagar med hög feber, illamående, ont i huvudet och ont i kroppen 
- Regnade lite ibland, var till och med översvämning en dag. Bilar kunde inte köra, man gick med vatten upp till knäna osv, lite läskigt
- Väldigt onyttig mat och dryck hela tiden 
- Saknade alla hemma väldigt mycket 
- För ung för att köpa alkohol ;) 
- Blev lite magsjuk på slutet 
- Jobbig 24 h resa hem 
- Saknar alla mysiga mexikanare 
 

Men summan av kademumman så är jag supernöjd med hela resan! Kan inte förstå att jag var där för bara några dagar sen, längtar så mycket tillbaka. Det är verkligen tråkigt att komma hem men otroligt roligt att få träffa alla goa människor igen. Måste passa på nu de här dagarna för imorgon eftermiddag åker jag till pappsen. Är där till tisdag och sen börjar skolan på onsdag. Snabbar puckar.
Jag har självklart massor av bilder men har för lite tid nu för att kolla igenom alla och lägg ut så lovar att det kommer upp mer bilder från resan senare. 
 
Utsikten över en del av hotellområdet från våran balkong
 


F E L I C I A

är så avundsjuk!!!

2014-01-10 @ 19:59:16
URL: http://thegoldenyear.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: